Zavést mléčné svačiny ano nebo ne?

Pokud jsou mezi čtenáři i ti dříve narození, určitě si dobře pamatují, že se do škol zaváděly mléčné svačiny. Mléko se například rozlévalo z velkých hrnců. To ale není příliš dobré řešení, Velmi často se stávalo, že někdo mléko rozlil. Mléko prostě bylo úplně všude, jenom ne tam, kde být mělo – v dětských žaludcích. Navíc zkyslý pach špatně utřeného mléka pronásleduje mnohé. Jenže odsuzovat nápad kvůli jeho špatné realizaci je chyba.

Pozor na nedostatek vápníku

Na mléko bychom tedy rozhodně zapomínat neměli. Právě naopak, děti by ho měli mít v nějaké formě téměř denně, samozřejmě s výjimkou těch, kteří ho špatně tráví nebo jsou na ně alergické. Ale takových děti je stále menšina. Vápník obsažený v mléce je důležitý z hlediska správného růstu dětských kostí a zubů. Nedostatek se může ukázat pomalejším růstem či větší kazivostí dětského chrupu. Když má dítě alergii na bílkovinu kravského mléka, je možné použít jinou náhradu, například mléko sójové. Mléko do škol rozhodně patří, jde jenom o to, v jaké formě. Výše popsané rozlévání se nesetkalo s úspěchem. V jaké podobě dětem mléko nabídneme?

Automaty na nápoje jsou dobrou variantou

Jako mnohem lepší varianta se jeví alternativa, kdy se do škol umístí automaty nabízející různé balené mléčné nápoje, kterých je nyní celá řada, a jsou přizpůsobeny dětských chutím. Jde tedy vybrat do nich sortiment, který byl pro dětská bříška skutečným nutričním přínosem. Mnohé školy už své chodby a jiné společné prostory podobnými automaty vybavily. Je důležité, ale aby v nich byly zdravé věci a aby učitelé dětem hravou formou přiblížili, proč je pro ně důležité pít mléko a jíst mléčné výrobky. I Státní zdravotní ústav podporuje koncepci automatů s mlékem. Podle názoru této instituce by v automatu mělo být mléko polotučné nebo plnotučné a to jak neslazené, tak i ochucené. Negativa z mírně vyššího obsahu cukru totiž jednoznačně předčí pozitiva nutriční hodnoty mléka.

Zdroj obrázku:https://pixabay.com/cs/jogurt-sva%C4%8Dina-dezert-lahodn%C3%A9-958656/